اگر می خواهید یک داستان قدرتمند بگویید ، داده ها راهی برای پیشبرد هستند. اعم از داده های اختصاصی ، تحقیقات صنعتی یا داده های عمومی ، در اطراف داستان های جذاب وجود دارد. اما حتی در صورت عدم ارائه روش صحیح ، بهترین داستان داده نیز می تواند تأثیر خود را از دست بدهد. به همین دلیل انتخاب قالب مناسب تجسم داده برای داده های شما بسیار مهم است.


در می یابیم که اطلاعات غلط یا سو mis تفاهم زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند انداختن چند نمودار و نمودار در یک مقاله تمام آنچه برای بیان یک داستان خوب داده لازم است است. یا اینکه فکر می کنند می توانند تریلیون نقطه داده را در اینفوگرافیک جمع کنند و آنرا روزانه صدا کنند. اگرچه ممکن است قصد درست باشد ، اما اعدام بسیار اشتباه است.


ما می خواهیم شما بهترین داستان های داده ای را که می توانید بگویید ، بنابراین در حال شکستن انواع مختلف قالب های داستان گویی هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین داده ها را انتخاب کنید. (توجه: این کاملاً تجویزی نیست ، اما باید شما را در مسیر درست بفرستد.)


قالب ها / ابزارهای تجسم داده

قبل از شیرجه رفتن ، بیایید چند اصطلاح را روشن کنیم تا مشخص کنیم در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. وقتی نوبت به داستان سرایی می رسد ، مردم تمایل دارند از اصطلاحات خاصی به جای هم استفاده کنند (یا به طور کامل از آنها سو mis استفاده می کنند) ، اما انواع مختلفی از محیط داده ها و قالب های تجسم داده وجود دارد. برای اهداف این پست ، در اینجا نحوه تجزیه و تحلیل آن آورده شده است.


تجسم داده: به معنای دقیق ، این به نمایش بصری واقعی داده ها اشاره دارد. این ممکن است به معنی نمودارها و نمودارهای اساسی یا تصاویر بزرگتر و پیچیده تر باشد. اما این در مورد بصری است.


طراحی اطلاعات: طراحی اطلاعات ، نمایش بصری اطلاعات است - بدون هیچ داده ای (نمودار جریان سازمانی را در نظر بگیرید). در اینجا درباره طراحی اطلاعات صحبت نخواهیم کرد ، اما فکر می کنیم درک تمایز مهم است.


اینفوگرافیک: اینفوگرافیک گرافیکی است که شامل داده ، کپی و تصاویر است. این عناصر به صورت همزیستی برای روایت داستان کار می کنند. (این بدان معناست که اینفوگرافیک شما ممکن است شامل تجسم داده باشد).


اینفوگرافیک متحرک: اینها اینفوگرافیک هایی هستند که شامل حرکت یا انیمیشن هستند. اینها تعاملی نیستند (به زیر مراجعه کنید) ، زیرا بیننده حرکت یا انیمیشن را کنترل نمی کند.


اینفوگرافیک تعاملی: اینفوگرافیک تعاملی هر محتوای تحت وب است که به شما امکان می دهد با داده های روی صفحه تعامل داشته باشید. شما می توانید داده های روی صفحه را پیمایش کنید ، کلیک کنید ، گسترش دهید ، یا در غیر این صورت دستکاری کنید.


Motion graphic: این گرافیک های متحرک هستند که داستانی را روایت می کنند. داستان های حرکتی را می توان از طریق متن جنبشی ، تصاویر متحرک یا هر دو بیان کرد.


ویدئو: این یک فیلم لایو اکشن است که ممکن است متن ، گرافیک و غیره را نیز در خود داشته باشد.


خوشبختانه شما بیش از هر زمان دیگری گزینه هایی برای بیان داستان خود دارید. اما این امر همچنین می تواند انتخاب بهترین گزینه را مشکل کند.


قبل از انتخاب قالب تجسم داده

عناصر بسیاری وجود دارند که بر چگونگی ارائه بهتر داستان شما تأثیر می گذارند. قبل از تصمیم گیری در مورد قالب ، به تصویر بزرگتر فکر کنید. هر یک از اینها ممکن است روی مسیری که طی می کنید تأثیر بگذارد.


هدف: قبل از اینکه چیزی را خلق کنید یا حتی به ایده ای برسید ، همیشه باید بدانید که هدف شما چیست. این امر به همان اندازه برای داستان سرایی داده ها مهم است. آیا سعی در افزایش آگاهی از برند دارید؟ تخصص خود را ایجاد کنید؟ پیروان اجتماعی خود را درگیر کنید؟ برخی از قالب ها بیش از سایرین به شما در دستیابی به این اهداف کمک می کنند.


داستان: یک داستان داده ای موثر فقط فریب آمار نیست. اگر وظیفه خود را به خوبی انجام داده اید و بینش را مسخره کرده اید ، می توانید روایتی بسازید تا آن داستان را فاش کنید. گفته شد ، داستانی که می خواهید بگویید قالب تجسم داده شما را انتخاب می کند. آیا پیام روشنی وجود دارد؟ آیا افراد قصد دارند معنای خود را به داستان کشف کنند یا به آن اختصاص دهند؟ آیا شما یک منبع مفید ایجاد می کنید؟ آیا می خواهید آنها را به اقدام بعدی راهنمایی کنید؟ این را در ذهن داشته باشید.


حجم داده ها: این یکی از بزرگترین مسائلی است که ما بارها و بارها شاهد آن هستیم. مردم می توانند گاهی اوقات دیوانه شوند و کوهی از داده ها را استخراج کنند تا به یک داستان تبدیل شوند. خوب است ، اما شما باید در نظر بگیرید که واقعاً چه مقدار داده برای بیان داستان مورد نیاز است. گاهی اوقات میلیون ها نقطه داده دارید و این درست است. فقط آنها را در طولانی ترین اینفوگرافیک جهان وارد نکنید.


مخاطب: با داستان داده خود می خواهید به چه کسی برسید؟ چه کسی به آن علاقه مند خواهد شد؟ آنها چه سطح دانش یا فهم دارند؟ آنها با چه قالب های تجسم داده عادت دارند؟ به عنوان مثال اگر بومرهای قدیمی را هدف قرار داده اید ، ممکن است یک تعامل فانتزی راهی برای پیشبرد آن نباشد.


توزیع: داستان داده شما در کجا زندگی می کند؟ در وبلاگ خود هستید؟ در اجتماعی؟ در سایت صنعتی منتشر شده است؟ چگونه ترافیک را به قطعه می رسانید؟ این را از ابتدا بدانید. اگر می خواهید افراد را در زمینه های اجتماعی درگیر کنید ، قالبی را که انتخاب می کنید به عنوان جهنم بهتر است برای اجتماعی بهینه کنید. (ما یک بار اینفوگرافیک متحرک زیبایی را طراحی کردیم تا بدانیم پلت فرم ناشر از قالب پشتیبانی نمی کند. سپس گریه کردیم.)


انتخاب قالب تجسم داده

هر داستان داده منحصر به فرد است ، بنابراین یک قانون یا فرمول واحد برای انتخاب بهترین وجود ندارد ارائه. با این حال ، برخی بهتر از دیگران برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود مناسب هستند.


تجسم داده ها

از تجسم داده های قوی می توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک قطعه بزرگتر استفاده کرد. قدرت تجسم دقیق داده ها ، البته در تجسم نهفته است. یک نمایش خیره کننده نه تنها از نظر زیبایی شناسی جذاب است بلکه به بیننده اجازه می دهد داستان را "ببیند". گاهی اوقات ، یک تجسم ساده داده می تواند حتی از یک داستان مفصل همراه با نسخه یا متن اضافی قدرتمندتر باشد.


خوب برای: تجسم داده ها اغلب به عنوان بخشی از یک داستان بزرگتر در اینفوگرافیک ، کاغذ سفید ، کتاب الکترونیکی ، اجتماعی و غیره استفاده می شود (تجسم ساده به ویژه برای موقعیت هایی که زمان یا توجه محدود است مفید است و شما باید داستان را "در نگاه اول" بگویید ، مانند تصویری در غرفه نمایشگاه.)


مثال: این تجسم ساده داده ها راهنمای مناسبی برای کباب کردن گوشت است. داده ها به صورت نمودار به تصویر کشیده شده اند ، و به این ترتیب خوانندگان به راحتی می توانند اطلاعات لازم را با یک نگاه کوتاه دریافت کنند.

برای اطمینان از موثر بودن تجسم داده ها ، آنها را مطابق با بهترین روش ها طراحی کنید. چگونگی انجام این کار را با راهنمای Data Visualization 101 ما بیابید.


اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها به ویژه برای برقراری ارتباط به روشی ساده ، واضح و قابل درک بسیار مفید هستند. از نظر زیبایی شناسی جذاب و به اشتراک گذاشته می شوند و از این طریق ابزاری عالی برای آگاهی از برند هستند. ناشران به دلیل افزایش بصری داستان ، به اینفوگرافی علاقه مند شده اند. علاوه بر این ، پانل ها یا برش های اینفوگرافیک می توانند به عنوان ریز محتوای مورد استفاده قرار بگیرند ، و به ارتقا to بیشتر محتوای سایت کمک می کنند و به شما کمک می کنند.


خوب برای: اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، کمکهای تصویری ، نشر تحریریه و غیره


مثال: این اینفوگرافی Jobvite در مرخصی والدین پولی با یک موضوع مرتبط برای مخاطبان هدف خود سروکار دارد و داده ها را به روشی قابل فهم ارائه می دهد.

اینفوگرافیک متحرک

اینفوگرافیک های متحرک دارای همان مزایای اینفوگرافی هستند ، اما اضافه شدن حرکت باعث جلب توجه بیشتر آنها می شود. اگر می خواهید بدون ایجاد یک نمودار تعاملی یا حرکتی کامل ، محتوای خود را با هم مخلوط کرده و با حرکت آزمایش کنید ، گزینه خوبی است. مانند اینفوگرافیک ، عناصر حرکت نیز می توانند در مناطق دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.


خوب برای: اجتماعی ، تبلیغاتی یا سرمقاله ، به ویژه شرایطی که برای جلب توجه افراد به محتوا نیاز به جلب توجه دارید.


مثال: ما با ایجاد یک اینفوگرافیک متحرک به Newscred کمک کردیم تا نتایج نظرسنجی بازاریابی محتوای خود را تجسم کند. طراحی مدولار اجازه می داد تا از پانل ها به صورت جداگانه یا با هم استفاده شود.

اینفوگرافیک های تعاملی

اینفوگرافی های تعاملی برای مواردی که در آنها مقدار زیادی داده دارید که باید به راحتی قابل جستجو باشد ایده آل است. شما ممکن است این را به عنوان یک تعاملی اکتشافی ، که در آن کاربران می توانند در داده ها غرق شوند ، معنی خود را استخراج کنند ، یا به عنوان یک تعاملی روایی ، که در آن شما آنها را از طریق تعاملی راهنمایی می کنید ، ارائه دهید. تعاملات تعاملی بیننده را مم می کند که با ورود فیزیکی اطلاعات یا دستکاری داده ها ، به طور فعال درگیر شود. همچنین بیننده را ترغیب می کند که وقت بیشتری را با محتوا بگذراند.


خوب برای: تعامل ، کاوش اطلاعات عمیق ، و داستان سرایی همهجانبه.


مثال: ما 10 میلیون سلول داده از نظرسنجی دانشگاه شمال غربی قطر را به یک قطعه تمیز ، رنگارنگ و با قابلیت هدایت آسان تبدیل کردیم. تعاملی اجازه می دهد تا داستان سرایی اکتشافی ، جایی که کاربر می تواند تصمیم بگیرد که به چه داده هایی بیشتر علاقه دارد.

نقاشی متحرک

حرکت گرافیکی به ویژه هنگامی مفید است که شما یک مفهوم انتزاعی یا داستانی داشته باشید که برای اتصال نقاط به زمینه بیشتری نیاز دارد. این یک قالب داستانی است که ارائه داستان کوتاه یا پیام مستقیم را آسان تر می کند. همچنین منفعل است و به بیننده اجازه می دهد تا آرام بنشیند و جذب شود.


خوب برای: گفتن یک داستان مختصر در مدت زمان کوتاه.


مثال: ما با NBC Universal برای ایجاد یک نمودار حرکتی که آمریکایی ها را به کاهش ضایعات مواد غذایی تشویق می کند ، با استفاده از داده های شورای دفاع از منابع طبیعی همکاری کردیم.

ویدئو

ویدئو به طور گسترده ای به لطف سیستم عامل های اجتماعی به یک رسانه محبوب تبدیل شده است. مانند حرکت ، ویدئو همچنین می تواند متن ، گرافیک و تجسم داده را در خود بگنجاند و فرصتی را برای نشان دادن خلاقیت ارائه دهد. با این حال ، شاید قوی ترین نقطه فروش آن توانایی در چرخش "انسان" داستان های داده با قرار دادن بازیگران در مرکز و مرکز است.


خوب برای: گفتن یک داستان مختصر در مدت زمان کوتاه ، به ویژه هنگامی که می خواهید ارتباط احساسی با محتوا ایجاد کنید.


مثال: ما با Foodbeast و Totino’s همکاری کردیم تا به ما در توضیح یک داستان داده در مورد عادتهای تماشای بیش از حد آمریکایی ها کمک کنیم. استفاده از محصول واقعی توتینو به عنوان یک تصویر بصری ما را به چالش کشید تا با تجسم خلاقانه داده ها مواجه شویم.

چگونه ویدیو به شما در بیان داستانهای قدرتمند برند کمک می کند

چرا موشن گرافیک شما باید داستان داده ها را بیان کند

چگونه بهترین فرم تجسم داده را برای داستان خود انتخاب کنیم

، ,داده ,داستان ,یک ,ها ,تجسم ,داده ها ,تجسم داده ,یک داستان ,را به ,را در

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکتر علی منظم(ترشیز) خانه هوشمند نی نی پاورپوینت و جزوات درسی پزشکی Roman-vijeh.blog.ir fanuslrayaneh شرکت تابان انرژی پاسارگاد(یارد کرمانشاه) دبیرستان هوشمند شهاب نور «دوره اول» وبلاگ شخصی محسن آزموده هویج بستنی